Tuesday, October 2, 2012

chicory and pears soup


Tak, znowu będzie cykoria. Tym razem połączona z gruszkami. Nie gotowałam jej na rosole, co nie oznacza, że nie możecie tak zrobić.  Zupa najlepsza jest w postaci kremu. Nie udało mi się jej zblendować z prostej przyczyny: nie wzięłam ze sobą blendera (ani jeszcze nie zakupiliśmy takiego sprzętu). Przepis znalazłam tu, choć go trochę zmodyfikowałam.




zupa z cykorii i gruszek

4 cykorie
2 gruszki
4 średnie ziemniaki
30-40 gram masła
1,5 l wody
ser gorgonzola lub roquefort
śmietana do zup (użyłam tutejszej 15%) 
natka pietruszki
sól i pieprz


Cykorię siekamy. Ziemniaki i gruszki obieramy i siekamy w drobną kostkę. Cykorię podduszamy kilka minut na maśle – na średnim ogniu. Dodajemy ziemniaki i gruszki, doprawiamy i dolewamy wodę. Gotujemy 25 minut (tak, żeby wszystko było ugotowane, ale nie bardzo miękkie). Jeżeli mamy pod ręką blender to blendujemy, potem zabielamy śmietaną (wedle uznania, wystarczy niewielka ilość), ewentualnie doprawiamy. Wlewamy do miseczek/talerzy, dodajemy plasterek sera i dekorujemy natką. 

No comments:

Post a Comment