Wednesday, September 26, 2012

pasta with chicory and green pesto and Patti Smith




Cykoria – narodowa roślina Belgów. Będąc szczerą to za bardzo za nią nie przepadałam. Ale.. wczorajsze zakupy natchnęły do jej nabycia.  I co wykombinowałam? Połączenie włoszczyzny z belgijszczyzną ;). Podczas gotowania i zdjęć towarzyszyła mi niezastąpiona Patti Smith.


  
makaron z cykorią i zielonym pesto

danie na 2 osoby

1 cykoria
zielone pesto (najlepiej zrobione domowym sposobem, ale jak nie ma to zawsze może być słoiczek – użyłam 145 g, czyli połowę słoiczka)
pół opakowania makaronu ( użyłam riccioli di sfoglia – ale najodpowiedniejszym byłby pizzoccheri)
30-40 g masła
1 duży ząbek czosnku
sok z cytryny
sól
pieprz

Podczas gotowania osolonej wody na makaron siekamy cykorię (na większe kawałki), wrzucamy do rondelka z roztopionym masłem i ząbkiem czosnku (cykoria lubi masło). Makaron gotujemy do 14 minut (al dente) – oczywiście zależy od rodzaju makaronu. Cykorię podsmażamy tak, aby była chrupka i dodajemy odrobinę soku z cytryny. Ugotowany makaron wykładamy na talerz, tak samo cykorię i pesto. Ścieramy trochę sera (najlepiej pecorino) i posypujemy świeżym pieprzem. Połączenie składników może jest dziwne – ale mi smakowało. Voila!




4 comments: